Spørgsmål & Svar

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de fleste spørgsmål om Fritvalgsordningen. Hvis du har andre spørgsmål eller er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte Coloplast Kundeservice på 49 11 12 20.

Bestilling og levering

Hvordan kan jeg bestille produkter i Fritvalgsordningen?
Du kan ringe eller sende os en e-mail. Vi kan også aftale, at vi automatisk sender dig dine produkter hver 3. måned eller ringer til dig og husker dig på, at det er tid til en genbestilling. Vi aftaler med dig, hvordan du foretrækker din levering.

Kan jeg bestille andre engangskatetre end de bevilligede?
Ja, som Fritvalgskunde kan du bestille de SpeediCath® katetre, du foretrækker at anvende. Du kan frit sammensætte dine bestillinger af SpeediCath katetre blandt vores standard og kompakte katetre. For vores alt-i-en katetre med integreret urinpose og Luja-katetre vil antallet afhænge af din bevilling. I tilfælde hvor udgiften til de katetre, du vælger, overstiger værdien af din bevilling, vil du på forhånd får valget, om du ønsker at betale differencen selv.

Kan jeg bestille andre stomiprodukter end de bevilligede?
Som kunde i Fritvalgsordningen, kan du uden egenbetaling bestille stomiprodukter (klæber, pose og tilbehørsprodukter) inden for samme kategori, som du har bevilling på. Hvis du ønsker at bestille produkter i andre kategorier end dem, du har på bevilling, anbefaler vi dig at kontakte din kommune og høre om muligheden for at få justeret i din bevilling.  

Kan jeg bestille flere produkter, end det der er bevilliget?
Hvis kommunen betaler for dine katetre/stomiprodukter, kan du maksimalt bestille det antal, der er angivet på din bevilling. Hvis du af kliniske årsager har brug for at anvende flere katetre/stomiprodukter end dem, der er bevilliget, er det vigtigt, at du får bevillingen ændret hos din kommune.

Kan jeg rette i en eksisterende ordre?
Hvis du har behov for at få rettet i en ordre, skal du tage kontakt til os enten på telefon 49 11 12 20 eller sende os en email på fritvalg@coloplast.com, så undersøger vi og aftaler de nærmere detaljer med dig.

Hvordan annullerer jeg en ordre?
Hvis du har behov for at få annulleret din ordre, skal du hurtigst muligt tage kontakt til os enten på telefon 49 11 12 20 eller ved at sende os en mail på fritvalg@coloplast.com

Hvordan bliver produkterne leveret?
Som udgangspunkt leverer vi fra dag-til-dag med GLS – hvis ordren er bestilt inden kl. 13.00 på hverdage. Den præcise dato for leveringen, og hvordan du ønsker at få produkterne leveret, aftaler vi med dig.

Er fragten gratis?
Vi leverer uden beregning til alle adresser i Danmark (undtagen til Færøerne og Grønland). Kontakt Kundeservice på 49 11 12 20 for mere information. Skal du ud og rejse i EU, og evt. i en længere periode? Så kan vi leverer dine produkter gratis og direkte til din destination til udvalgte lande i EU.

Kan jeg bestille vareprøver?
Vi udsender gerne vareprøver på de fleste af vores produkter. Der er dog enkelte undtagelser i vores produktsortiment, hvor en klinisk vurdering er vigtig forud for at vi udsender en vareprøve.  

Generelt

Hvordan kommer jeg i gang med Fritvalgsordningen?
Hvis du gerne vil benytte dig af Fritvalgsordningen Coloplast, skal du kontakte Coloplast Kundeservice, så sørger vi for alt det praktiske.

Hvem kan benytte Fritvalgsordningen?
Alle kateterbrugere og stomiopererede, der har en bevilling, kan benytte Fritvalgsordningen, også brugere, der ikke har et Coloplast produkt på bevillingen.

Kan jeg vælge Fritvalgsordningen, når kommunen kan levere samme produkt?
Ja, det kan du. Selvom din kommune har bevilliget et Coloplast produkt, kan du godt vælge af få leveret dine Coloplast produkter gennem Fritvalgsordningen.

Hvor længe binder jeg mig i Fritvalgsordningen hos Coloplast?
Du binder dig maksimalt til næste levering af dine produkter. Hvis du derefter ønsker at vende tilbage til kommunens leverandør, kan det sagtens lade sig gøre.

Hvor kan jeg få hjælp?
Du kan ringe til Coloplast på telefon 49 11 12 20, vi har åbent på hverdage mellem kl. 8.30-16.00. Der er altid mulighed for at sende os en besked på ”Skriv en besked til sygeplejersken på forsiden af www.coloplast.dk eller på email: fritvalg@coloplast.com

 

Betaling

Hvad er en bevilling?
Når du er færdigbehandlet og har en varig lidelse, vil visitationen i din kommune vurdere dine behov ud fra en individuel og konkret vurdering. Ud fra denne vurdering vil de tildele dig den afhjælpning i produkter og antal, de skønner bedst egnet til at dække dine behov. Denne tildeling kaldes for en bevilling. Kommunen vil herefter dække omkostningerne i henhold til bevillingen.

Hvordan håndteres betaling?
Det bevilligede beløb betales fortsat af din kommune. Og uanset hvilket produkt du har bevilling på, så garanterer Coloplast levering af SpeediCath katetre uden egenbetaling de første 12 måneder.

I god tid inden de første 12 måneder er gået, kontakter vi dig, hvis vi kan se, at de produkter, du bestiller, overstiger værdien af din bevilling. Vi oplyser dig beløbet og du kan så vælge om du selv vil betale differencen eller om du ønsker at vende tilbage til kommunens leverandør.

Hvis de produkter, du bestiller ikke overstiger værdien af din bevilling, kontakter vi dig og orienterer dig om, at du kan fortsætte med med Fritvalgsordningen Coloplast som din leverandør af engangskatetre, uden egenbetaling.

Kundeservice medarbejder Martha
Fik du svar på dine spørgsmål?

Vi håber, du fik svar på dine spørgsmål. Hvis ikke, så ring til os på telefon
49 11 12 20 på hverdage mellem kl. 8.30 - 16.00, så vil vi gøre hvad vi kan,
for at hjælpe dig.

Vi kan også kontakte dig.

;